niedziela, 13 czerwca 2021

Uczestnicy

Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu
prezentującego wszystkie szkoły i nauczycieli
realizujących projekt "Fiktive Familie"


środa, 2 czerwca 2021

Gry planszowe

W ramach realizacji projektu Fiktive Familie zostały przygotowane dwie gry planszowe w Genially:
Zapraszamy do wspólnej gry zarówno podczas lekcji w formie stacjonarnej jak i zdalnej.

Kolekcja książeczek w StoryJumper

Każda rodzina utworzyła najpierw prezentacje w Google Slides, a następnie elektroniczne książeczki w StoryJumper.

Zapraszamy do zapoznania się z całą kolekcją:
  1. Familie Engel 
    https://www.storyjumper.com/book/read/102586936/6058ed3fee0be
  2. Familie Fliege 
    https://www.storyjumper.com/book/read/102586856/605ac9338cd6e
  3. Familie Lotti 
    https://www.storyjumper.com/book/read/102752646/605acb2d0e6cb
  4. Familie Rosenrot 
    https://www.storyjumper.com/book/read/102752926/605acd28b002b
  5. Lustige Familie 
    https://www.storyjumper.com/book/read/102753416/605acef804861
  6. Familie Schmetterling 
    https://www.storyjumper.com/book/read/102568486/6058d4b8c9243
Do rozwijania sprawności językowych w oparciu o e-książeczki można zastosować aplikacje typu koło fortuny z nazwami członków rodziny:

Kolekcja książeczek znajduje się także w Wakelet 

Rezultaty

 Podczas realizacji projektu Fiktive Familie powstały książeczki
elektroniczne w StoryJumper i k
olekcja zestawów słownictwa w Quizlet
umieszczona na padlecie oraz interaktywne zadania.

Zarówno kolekcja książeczek jak i interaktywnych zadań stanowi materiał
lekcyjny do wykorzystywania zarówno przez nauczycieli biorących udział
w projekcie jak i innych nauczycieli języka niemieckiego.



Cele projektu

Koordynatorem projektu Fiktive Familie jest pani Katarzyna Drabarek – ambasadorka programu eTwinning w województwie mazowieckim, doradca ds. języka niemieckiego w Wydziale MSCDN w Siedlcach, nauczycielka języka angielskiego i niemieckiego w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi Nr 6 w Siedlcach.



Cele:

  • zwiększenie motywacji uczniów do nauki języka niemieckiego;
  • wzbogacenie znajomości słownictwa uczniów (liczebniki, kraje i narodowości, członkowie rodziny, zawody, formy spędzania wolnego czasu, przymiotniki określające charakter);
  • uczeń będzie potrafił opisać siebie oraz inne osoby zarówno ustnie jak i w formie pisemnej;
  • uczeń będzie potrafił przeprowadzić prosty wywiad (zadać pytania o wiek, pochodzenie, zawód, formy spędzania wolnego czasu oraz cechy charakteru);
  • uczeń będzie potrafił na podstawie wysłuchanej informacji stworzyć notatkę;
  • rozwijanie umiejętności współpracy w grupach;
  • zachęcanie uczniów do tzw. peer learning;
  • rozwijanie umiejętności stosowania TIK zarówno przez uczniów jak i nauczycieli


Zapraszamy

Krajowy projekt Fiktive Familie w ramach programu eTwinning 
był skierowany do uczniów klas siódmych i ósmych szkoły podstawowej
oraz klas pierwszych szkoły ponadpodstawowej.
Uczniowie przedstawiali się oraz tworzyli fikcyjną rodzinę
z wykorzystaniem narzędzi TIK. Wspólnie wymyślili postacie członków
rodziny oraz informacje o nich. Uczyli się opowiadać o sobie i rodzinie
oraz przeprowadzać wywiad. Poznali aplikacje służące efektywnej nauce
słownictwa oraz urozmaicające lekcje języka niemieckiego
w trakcie edukacji zdalnej.  



Uczestnicy

Zapraszamy do obejrzenia krótkiego filmu prezentującego wszystkie szkoły i nauczycieli realizujących projekt "Fiktive Familie"